wildlife park Caversham

7 mei 2015 - Perth, Australië

Deze ochtend de wekker om 8 uur gezet. Even rustig gegeten en toen pp weg gegaan naar het Caversham wildlife park in Whiteman Park in Perth.
In dit wildlife park kan je alle Australische dieren zien en veel dieren ook aanraken.
Ria heeft ons daar afgezet en wij zijn met zijn drietjes het park gaan ontdekken.
We waren daar om 5 voor 11 in de ochtend en om 11 uur was er een meet and greet met meneer Wombat en zijn vriendjes. Als een speer doorgelopen daar naartoe op de hoop dat je er zo binnen kon lopen. Gelukkig was dat ook het geval. Uiteraard eerst naar de wombat geweest. Voorheen mocht je deze zelf vasthouden maar daar ze steeds meer bezoekers hebben is het niet meer wenselijk voor de dieren en mag je er alleen naast zitten. Ook goed natuurlijk want aaien kan je hem nog steeds. Daarna doorgelopen naar de olive python en die wilde ik wel vasthouden dus in rij gaan staan. Het dier was maar 2 meter, ze kunnen ongeveer 4 meter worden. Uiteraard een kleine walibi gezien, kookaburra, papegaaien en ander inheemse soorten zoals een opossum welke we op zijn staart konden aaien.
Daarna door naar meet the koala. Deze mocht je niet vasthouden maar wel aaien en overal mocht er gefotografeerd worden.
Toen door naar de "kinderboerderij" een groot veld met kangoeroes en walibi,s. Als je daar binnenkwam, stond er een grote bak met voer waar je gratis en zo vaak als je wilde voer uit kon pakken om de dieren met de hand te voeren. Je liep echt tussen de kangoeroes door en kon zo ook allemaal aaien.
Daarna eerst maar even geluncht en toen naar de souvenir shop gegaan. Alle andere dieren die er waren hebben wij ook in Nederland dus hebben we deze overgeslagen.
Ria kwam precies op hetzelfde moment naar de uitgang.. goede timing.
Na het wildlife park zijn we naar The Margaret River Chocolate Co. gereden, dit is een chocolade fabriek. Helemaal fout natuurlijk. Door het raam konden we zien hoe alles werd gemaakt oa bonbons en alles was te koop. Je kon het zo gek niet bedenken of het was te koop. Chocolademassage olie, chocolade lippen balsem, chocolade gezichtscreme maar uiteraard ook gewoon bonbons en chocolade repen.
Hier hebben we nog even gezellig koffie gedronken (Giovanni en ik een lekker ijsje gegeten) en toen richting huis gereden.
Eenmaal thuis waren we alle drie gesloopt. Tiny en Giovanni hebben op de bank iets voor hunzelf gedaan en ik heb buiten op de schommelbank gezeten met de mp3 en een spelletje.
Vanavond aten we lekker makkelijk...brood met roerei.
Toen eigenlijk weer gelijk weggegaan naar Mark en Ilona om naar de opkomende maan te kijken maar die viel recht achter de bomen en was daardoor niet te zien. We hebben gezellig iets gedronken in de keuken en ineens kroop er een " slang " door de keuken, ik zeg er wel even gelijk bij dat het een formaat regenworm was maar Ilona was bang dat het een baby slang was en er nog meer zouden zijn..... ergens blij dat ik er niet op de grond hief te slapen. Toen we weggingen liep er een spin, formaat zeer grote kruisspin maar wel veel grover, bij de voordeur. Ilona legde uit dat het zwarte gedeelte op zijn kont bijna 100 baby spinnetjes waren...echt piepklein...ze liet het zien door met een takje ze van het moederlijf af te halen. Ik moet echt helemaal niks van spinnen hebben maar dat was wel interessant om te zien.
Vanaf Mark en Ilona zijn we naar de ZigZag gegaan. Dit is de oude spoorweg waar ze nu een autoweg van hebben gemaakt. Het loopt helemaal langs de berg naar beneden en geeft een prachtig uitzicht over de stad Perth, zeker als het zo donker is.
Eenmaal weer thuis gekomen hebben Trevor en ik nog een tijd staan genieten van de vele sterren welke bij hun te zien zijn. Het is dat de maan bijna vol is en heel veel licht geeft anders zie je er nog meer. Wel hebben we met een goede verrekijker van Trevor de melkweg kunnen zien, het blijft fascineert.
Vanavond lagen we er voor 11 uur in. Morgen weer een sportieve dag voor de boeg.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joanne62421:
    11 mei 2015
    geweldige reisverslagen Ellen en de foto's zijn ook prachtig Geniet er nog maar lekker van voor je het weet is het voorbij Groetjes aan allemaal