sportieve fietstocht

8 mei 2015 - Perth, Australië

Vanmorgen werden we gewekt door de komst van Daniel en Claire zo rond half 8. Nog even lekker blijven liggen en om 8 uur eruit gegaan. Ria heeft ze rond half 9 naar school gebracht en daarna ontbeten.
Deze dag staat in het teken van een fietstocht rond de rivier van Perth. We zijn eerst naar Zuid Perth gereden met de fietsen achterop de auto. Tiny is met de ferry over gevaren naar het centrum van Perth bij de Bell Tower. Wij (Ria, Giovanni en ik) zijn op de fiets gesprongen en gaan rijden naar de andere kant. Het weer was prachtig, lekker zonnetje en zeer weinig wind. Eenmaal bij de Bell Tower aangekomen waren wij eerder als Tiny, we hebben lekker kunnen doorrijden. De tocht was erg mooi. Schitterend huizen aan de rand van het park met uitzicht op de rivier en de skyline.
Toen de ferry arriveerde zijn we eerst koffie gaan drinken bij een koffiehuis naast de ferry en daarna uiteraard de souvenir shop geplunderd.
Wij zijn weer op de fiets gesprongen en door gereden naar de andere kant waar de auto staat. We moesten alleen omrijden want ze zijn de straat aan het verbouwen daar. Het fietst heel gek, links maar ook mag je fietsen op de stoep maar de voetgangers hebben wel voorrang. Het gaat heel gemoedelijk zonder een woord van irritatie. Wederom waren wij eerder als de ferry en konden Tiny van de ferry halen. Wij zijn doorgereden naar de auto om de fietsen erweer op te laden en Tiny kwam op het gemakje naar de auto lopen.
Het was al begin van de middag toen we naar huis gingen. Eerst even langs het winkelcentrum en toen naar huis. Ria moest Claire en Daniel van school halen en hebben nog even met de kids gekletst en buiten op de schommelbank gezeten. Tiny en ik hebben ook even lekker kunnen kletsen met elkaar.
We aten iets later vandaag (doperwten en boontjes met puree en een stukje vis).
Daarna hebben we zitten kaarten en Giovanni heeft wat huiswerk kunnen doen.
Vanavond allemaal op tijd naar bed, morgen weer vroeg op.