Dag 11

30 juli 2017 - Funtana, Kroatië

Vanmorgen relax wakker geworden na een redelijk goede nachtrust.
Helaas regende het de hele ochtend dus was het de bui uitzitten tot begin van de middag. Giovanni zou vandaag een scooter huren maar zag er toch maar vanaf, waarschijnlijk omdat wij hebben gezegd veel plezier ga het zelf regelen.
We hebben de zondag dus rustig gevierd en na de regen is Robert lekker in de zon gaan zitten.
Laat in de middag een snack gehaald omdat we op de boot ook drinken en eten zouden krijgen en daar moeten we om 17.45 uur zijn dus rond 5 uur weg.
Zo gezegd zo gedaan, net na 5 uur vertrokken naar Poreč voor onze dolfijnentocht op zee.
Stipt 18.00 uur vertrok de boot. De meeste mensen aan boord waren Nederlanders dus dat was gezellig.
Na een uurtje ofzo gevaren te hebben jawel dolfijnen. Eerst zagen we er maar 2 maar daarna bleek het een grote school te zijn. Zoals verwacht waren wij niet de enige boot op het water. Als we de dolfijnen niet meer zagen dan keken we gewoon of de mensen op de andere boten reageerde en wisten wij ook weer waar te kijken.
Helaas lapte de pleziervaart de wild regels aan zijn laars. Deze houden in dat er altijd voldoende afstand bewaart moet worden tussen het bootje en het dier. Zij werden daar dus keurig op gewezen door de boten welke bij een organisatie hoorde met een megafoon. Daarna werd de afstand bewaart. Na een tijdje de dieren gevolgd te hebben moesten wij alweer terug.
Met zonsondergang voerde wij richting haven. Wel erg mooi om de zon zo te zien zakken in zee. Om 20.30 uur waren wij weer in de haven.
Daarna gelijk terug naar de camping gegaan. Nog even over de boulevard gelopen met een ijsje natuurlijk en weer terug naar de tent.
Vanavond gaan we een beetje op tijd naar bed. Morgen is de bedoeling om 9 uur weg te rijden naar Postonja in Slovenië.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa:
    30 juli 2017
    Vast wel een leuke dag geweest, zag er in ieder geval goed uit.
    Een buitje regen is soms ook wel eens lekker.
    Morgen maar Postonja de grotten?
    Succes maak maar mooie foto's.
    Gr. Pa
  2. Karin:
    31 juli 2017
    Lekker hoor ijsjes maar jullie genieten dat is het belangrijkste morgen veel plezier