het strand van Pals

26 juli 2016 - Pals, Spanje

Vanmorgen weer heerlijk uitgerust opgestaan. Eerst 2 zwembrillen gekocht voor de heren en een paar verse broodjes. Na het ontbijt vertrokken richting het strand. Na veel omzwervingen en echt schitterende uitzichten en huizen op de berg, aangekomen bij het strand van Pals.
We moesten betalen om te mogen parkeren maar dat was echt hard lachen om het bedrag. Om 5 uur te mogen parkeren moet je € 2,- betalen en voor een hele dag zelfs € 6,-. We waren half 11 aan het strand dus 5 uur was echt wel genoeg maar je moet echt wel betalen want er werd heel streng gecontroleerd. Het strand zelf is bewaakt met een lifeguard en vlaggen. Er is een tentje waar je iets kon kopen en zelfs een wc maar die hebben we echt alleen toen we weggingen gebruikt want je durfde echt niks vast te pakken zo vies was het.
Het water was "koud" , niet dus maar het was heel warm buiten. Het zand was echt bloedheet en je kon er bijna niet op lopen. Gelukkig zaten we aan de waterlijn dus dat was lekker. Het water was helder en de golven niet te hoog en het was ondiep met een zandgrond.
Na 5 uur aan het strand gezeten te hebben zijn we richting supermarkt gegaan, de Carrefour dit keer, die viel wel tegen. Hij was niet zo groot zoals wij de Carrefour en Frankrijk kennen maar het aanbod was wel uitgebreid. De prijzen vielen eigenlijk ook reuze mee. Met wat te eten, want dat haddeb we in de middag niet gedaan, naar de tent gereden. Daar aangekomen eerst gegeten en toen onder de (koude) diuche gestapt want ik ben, ondanks het heel veel smeren van zonnebrandcrème, echt heel erg verbrand op mijn rug en schouders. Ook mijn bovenbenen kunnen meelopen in een parade van kreeften. Dat wordt dus de eerste paar dagen niet in de zon en blijven smeren met aftersun.
Nadat iedereen gedoucht was zijn we net na 19:00 uur naar het restaurant een paar 100 meter verderop gereden welke ome Ton ons had aangeraden (Con Padre 2).
Vooraf hadden we allemaal meloen met ham genomen....potverdikke wat kregen we veel zeg maar wel erg lekker. Ik had net het laatste hapje in mijn mond toen ze al met het hoofdgerecht aankwamen. Ik had lamsvlees en patat en de heren allebei een halve kip met patat. Het was echt heel lekker en helemaal niet duur (totaal € 54,-) en gaan absoluut nog een keer terug maar dan naar Con Padre 1.
Daarna bij de tent koffie en thee gedronken. Om 22:00 uur begint de disco maar daar zullen we weinig van horen denk ik, we zijn echt alle drie dwarsaf.
Morgen een rustdag, geen idee wat we gaan doen.