de stad Pals

25 juli 2016 - Pals, Spanje

Wederom na een goede nachtrust na een avond met live muziek, vanmorgen weer op tijd (8uur) wakker mede i.v.m. de supermarkt die dan open gaat achter ons.
Na het ontbijt en de afwas direct naar Pals gereden, een ritje van 5 minuten.
Tja hoe zou ik Pals omschrijven........als je daar aankomt (we hebben een parkeerplaats ontdekt waar je niet hoeft te betalen en dus lekkker lang weg kan blijven) lijk je terug te zijn in de middeleeuwen. Het is een plaatsje welke echt al heel lang bestaat en oorspronkelijk op een rots is gebouwd als kasteel met uiteraard een kerk in het midden. Een dorpje met veel bloemen en toch heel sober. Muren van meters dik en straatjes met doorgangen welke gemaakt zijn als bogen. Her en der in de straatjes vind je meerdere keramiek/toeristen winkels, heel leuk om door te struinen, wat ik uiteraard heb gedaan....
Omdat we vroeg gegaan zijn, waren we de ergste.warmte voor, zelfs de bevolking van Pals zucht onder de hitte vandaag. Pals een absolute aanrader waar we zeker nog een keer naartoe gaan.
Na Pals zijn we gelijk boodschappen gaan doen (boodschappen zijn redelijk goedkoop, bijvoorbeeld 6,5 liter water voor € 0,62) en waren rond half 2 weer thuis. Eerst even gegeten en toen gelijk naar het zwembad. Het zwembad is overdag de beste plek om siësta te houden. Je kan daar even afkoelen en er staat daar altijd een windje.
Na een uurtje of 4 is het weer uit te houden voor de tent in de schaduw. De heren zijn wat langer in het zwembad geweest als ik.
De rest van de middag hebben we niet veel gedaan. Giovanni heeft het voetbalveld opgezocht en ik heb zitten lezen.
Pas een uurtje of 7 zijn we gaan eten, bbq dit keer. Er is alleen niet zoveel keus aan goed normaal vlees zoals wij het kennen. Veel vet aan kant en klaar vlees wat de Spanjaarden gewoon eten.
'S avonds een tijd met onze overbuurman gesproken (ook een Nederlander) die ons hele goede tips gaf over de omgeving en Barcelona. Hun komen uit Piershil en hij wist Ridderkerk te vinden. Stom toevallig kon hij ook de zaak waar Robert werkt en de aannemer waarvoor Robert vaak werkt omdat de man in het Franciscus ziekenhuis bij de td werkt.
'S avonds hadden we weer live muziek, blijft toch wat hebben. Omdat we zo dichtbij het centrum zitten hebben we nu al 2 dagen hele goede muziek bij de tent.
Morgen staat een ochtendje strand op de planning.