een sportieve dag

3 mei 2015 - Rottnest Island, Australië

Vanmorgen op tijd op gestaan, een uur of 8. Nadat we pannenkoeken hebben gegeten als ontbijt op de fiets gesprongen met iedereen om te gaan snorkelen. Na een rit eind gefietst te hebben heuvel op heuvel af, eindelijk aangekomen. De zee was erg wild en echt wel koud. Ik heb deze ochtend een snorkelbril gehuurd welke een beetje de sterkte heeft van mijn bril en hop de zee in. Nou dat ging echt niet werken. Ik kreeg de ademhaling niet onder controle en zat tegen een hyperventilatie aan en heb het maar opgegeven. Giovanni lukt het ook niet zo heel goed maar deed het beter als ik. We hebben wel vissen gezien en een dolfijn passeerde ons op een meter of 3. Toch wel heel speciaal. Tiny en Ria gingen met de Rottnest Island Express rond het eiland. De tocht duurt een uur en je kan overal op- en afstappen.
Ze waren iets later thuis als wij. Daarna lunch gegeten, door Ilona gemaakte heerlijke pizza's. Daarna ging iedereen de hort weer op naar een baai in het noorden.Tiny en ik gingen weer met de tourbus het eiland rond om ook daar uit te stappen. Ria stond ons op te wachten en liep voor ons uit naar het strand. Toen wij daar aankwamen zwom er een manta rog langs het strand, klein maar heel bijzonder. Op de steiger stonden alle kids te vissen en hadden al iets gevangen.
Uiteraard moest ik het ook even proberen en ving een parrot fish en later ook een southern flathead blue spotted. Super grappig. Onder De steiger door zwommen hele grote stekelroggen, het leek wel een aflevering van river monsters. Waren echt een meter of 2 in doorsnede en het waren er een stuk of 3. Tiny ging met Ria met de bus terug en ik op de fiets. We hebben totaal 6 vissen gevangen en meegenomen voor op de bbq vanavond.
Eenmaal terug, even lekker douchen want er waren echt afgekoeld ondanks de mooie weer en Giovanni heeft van Ilona geleerd om vis schoon te maken. Daarna op de bbq, was erg lekker. Ook worstjes en karbonade met brood gegeten. Heel gezellig met Kylie aan de wijn gezeten (ik met mate) en tot een uur of half 10 buiten gezeten met toastjes en heel veel lachen en gezelligheid.
Morgen heeeeeel vroeg op want de koffers moeten om 8 uur buiten staan en wij moeten om 9 uur het huisje uit.