laatste dag op Rottnest Island

3 mei 2015 - Forrestfield, Australië

Deze ochtend heel vroeg opgestaan om van de zonsopgang te genieten. Het was echt heel mooi, we zagen ook nog dolfijnen zwemmen en springen.
Om 8 uur moesten onze koffers buiten het huisje staan en werden opgehaald door de service mensen van de ferry. Om 9 uur moesten wij het huisje uit zijn. Iedereen stond rond deze tijd helemaal bezakt buiten en toen begon het te gieten van de regen. Alles deoog gezet onder het afdakje.
Eenmaal droog zijn we richting het centrum gegaan voor een potje midget golf. Omdat we een grote groep hebben, hebben we alles verdeeld in 2 teams.
Het was heel gezellig zo met z,n alle. Daarna naar een bistro gereden/gelopen voor iets te drinken. We hadden tijd zat want onze ferry ging pas om 4 uur. Daarna zijn Tiny en ik naar het centrum gelopen om te kijken voor souvenirs en hebben wat kleine dingetjes gekocht. Eindelijk heb ik ook mijn ijsje kunnen kopen en op het gemak op gegeten. Daarna hebben we broodjes gekocht bij de bakker zodat we een goede laag in onze buik hadden voor de ferry overtocht later deze middag.
Ilona heeft dit weekend echt veel te veel gedaan en stortte helemaal in elkaar. De baby/haar lichaam gaf aan dat het nu echt klaar was en ze is gaan rusten op het grasveld. Ze is hiervan goed opgeknapt. We hebben echt heel lang op het grasveld op een stoepje gezet om maar te wachten op de ferry. Toen we richting de ferry gingen, stak er een wind- en hoosbui op.
Eindelijk mochten we erop en iedereen ging boven op het buitendek zitten. Tiny en ik besloten helemaal beneden te gaan zitten omdat het daar veel minder wiebelt dan boven. We verwachten dat niemand echt ziek zal worden ondanks het slechte weer want iedereen heeft een pilletje tegen zeeziekte ingenomen. Trevor kwam ook bij ons zitten en gaf aan dat het misschien een leuk idee is om te kaarten zolang de vaart duurde. Ria kwam toen ook naar beneden en hebben inderdaad zitten kaarten toen de boot vertrok. Voor Tiny was dit een hele goede afleiding en heeft haar erdoor geholpen ondanks de ruige zee. Eenmaal aan de andere kant kregen we weer een hoosbuiiver ons heen. Alle koffers moesten bij elkaar gezocht worden en ingepakt in de auto's, iedereen was dus zeiknat.
In de auto zijn Giovanni en ik in slaap gevallen door de kachel die hoog stond. Aangenaam als je helemaal nat bent maar je slaapt er ook lekker door.
Eenmaal thuis terug de stress van alles opruimen en weer op orde krijgen.
De rest van de avond, na het broodeten, hebben we helemaal niks meer gedaan, iedereen was bekaf.
Ik ging als laatste naar bed, iets voor 10 uur. Morgen kunnen we lekker uitslapen en bijkomen want dat hebben we echt heel hard nodig