op naar het eiland

1 mei 2015 - Rottnest Island, Australië

Vanmorgen zeer op tijd opgestaan. Vandaag gaan we naar Rottnest Island, een eiland voor de kust van West Australië. Na een kwartiertje rijden kwamen we helemaal gepakt en bezakt bij de Ferry aan. Iedereen moest meehelpen om de auto's uit te laden. Hop op de boot. Mam had iets ingenomen tegen zeeziekte wat ik gisteren bij de drogist heb gehaald voor haar, ben benieuwd of het zal helpen.
De ferry is redelijk groot. Drie etages totaal. Wij zaten onderin de boot. De kids waren helemaal enthousiast, totdat we de haven uit waren....allemaal werden ze stil en wit.... Ilona ging als eerste naar boven voor frisse lucht...zij heeft een goed excuus...ze is zwanger. Daarna ging Ria met Claire naar het dek...Claire voelde zich echt niet goed en spoegde alles onder. Een voor een gingen de kids ook naar boven.... alleen mam, ze voelde zich niet helemaal goed, en ik bleven op onze plek. Ik heb zitten kletsen tegen haar als Brugman om haar aandacht maar even te kunnen afleiden....ze heeft het goed doorstaan maar was heel blij dat we er waren.
We moesten echt lang wachten totdat we het huisje in konde...we zijn maar in het centrum gaan zitten met een broodje en een koffie/thee. Zo grappig...op het eiland leeft de Quokka in het wild. Een klein dier wat een kruising lijkt tussen een mini kangoeroe en een hele grote rat. Je kan ze aaien maar ze kunnen ook goed bijten dus je moest wel oppassen. De Quokka leeft alleen nog maar hier en lijkt altijd te lachen.
Eindelijk konden we naar de huisjes...we konden ze alleen niet vinden dus reden we maar wat rond op de fiets, ik met de camera in mijn hand. Eindelijk gevonden. 2 simpele huisjes maar prima om in te zitten dit weekend alles is aanwezig en uitzicht op de zee. We hebben Ria even weggelokt om haar huisje te versieren want die is 65 geworden vandaag. We hadden slingers meegenomen. De bagage werd gebracht door de mensen van de ferry, ook zoiets anders als Nederland... alle bagage wordt voor je huisje gezet en iedereen blijft er gewoon af. Je kunt het er de hele dag onbeheert laten staan.
Nadat alles was uitgepakt zijn Mark, Ilona, de kids en ik op de fiets gesprongen(een ander vervoermiddel hebben we hier niet) en naar het strand verder op gereden. We hebben heerlijk gezwommen in zee. Het was heerlijk in het water. Later kwam de wind opzetten en werd het frisser en zijn toen terug naar het huisje gegaan. Ria en mam zijn tussentijds naar ons komen lopen en terug dus beweging genoeg gehad vandaag.
Om kwart voor 7 kwamen Trevor en Kylie aan met de ferry en we hebben ze van de boot gehaald. Zo lekkere avond...vol met sterren, zacht briesje, zeelucht en bij de restaurantjes muziek, echt een vakantiegevoel heerlijk. Voor hier is het allemaal gewoon maar ik liep een beetje achteraan en er werd iedere keer gevraagd of alles goed was... ik liep gewoon te genieten.
Eenmaal terug in het huisje gingen we eerst eten. Gehakt met geen idee wat...weet het wel want mam en ik hebben het gemaakt met de ingrediënten van Ria en rijst.
Claire is raar gevallen deze avond en moeten we even in de gaten houden. 's Avonds taart gegeten welke Kylie had meegbracht met sterretjes erin. Met z'n alle gezongen voor Ria haar verjaardag. Taart was lekker maar heel machtig.
Daarna nog even gezeten en wat gedronken met elkaar en de kids naar bed gebracht. Ook wij zijn best op tijd naar bed gegaan, nog voor 10 uur. Moe van alle indrukken van vandaag.