Rondrit Perth en omgeving

13 mei 2015

Vanmorgen op tijd opgestaan. Ria moest vandaag werken en Trevor zou na zijn ochtend ronde met ons naar Armadale rijden naar een reptielen farm, dat is zeker en half uur rijden. Daar aangekomen even op het bordje gekeken bij de openingstijden. Hij was maar op 1 dag gesloten...... vandaag. Trevor baalde als een stekker maar besloot ons deze ochtend (hij moest om half 2 terug zijn i.v.m. zijn werk) eind te rijden binnendoor naar Mandurah. We zijn vanaf Armadale naar Byford, Serpentine en toen via Pinjarra naar Mandurah gereden. Heel bizar highways zonder auto's! Was wel een heel mooi ritje. Helemaal binnendoor door dorpjes heen met een rijke geschiedenis.
Eenmaal in Mandurah hadden we weinig tijd om rond te lopen en hebben de auto bij een koffietent aan het water, een kanaal rechtstreeks vandaag zee, geparkeerd. Giovanni zag gelijk een dolfijn springen en ik later inderdaad ook. Heerlijk koffie/thee gedronken op een terrasje met een lekker muffin erbij met uitzicht op de rivier. In het water hebben ze een veilig zwembad gemaakt met netten/muur tot aan de bodem van het water. Hier kunnen mensen veilig zwemmen. Daar een rechtstreekse verbinding is met zee en zout water is, kunnen er soms haaien en gevaarlijke kwallen zwemmen. Als het volle maan is, komen er veel mensen naar de brug om grote garnalen te vangen welke op het licht afkomen en in de zomer springen ze van de brug af in het water. Er zijn ook glijbanen op een ponton in het water. Dit ligt in het niet beschermd gedeelte van het water maar het gebeurd eigenlijk nooit dat er een gevaarlijke ontmoeting is met een roofdier in het water.
Net na 12 uur hebben we Mandurah verlaten en teruggereden via de Freeway naar Perth en zo weer terug naar huis. Heerlijk ritje was het.
Zo rond half 4 kwam Kylie langs met alle kids en heb ze even bij elkaar gezet voor een foto met elkaar daar onze tijd nu echt gaat dringen. Daarna nog even met zijn allen met de Wii gespeeld.
Vanavond rijst met vlees en groenten gegeten en heel de avond heeft iedereen eigenlijk zijn eigen ding gedaan.
Morgen voor de laatste keer op tijd op voor een dag met Kylie in Perth en dan zit het er eigenlijk op voor ons.