L'Estartit

29 juli 2016 - Pals, Spanje

Vanmorgen een beetje uitgeslapen en ontbijt genuttigd. Daarna in de auto gesprongen en naar L'Estartit gereden. Vandaag staat een tocht met de glasboot op het programma. L'Estartit is een mega toeristisch stadje, overal appartementen en hotels en een toeristische winkelstraat. Het strand was zo rond half 11 al behoorlijk afgeladen. Het was wel gratis parkeren maar dan moest je of op het strand parkeren of een stuk verderop, wat wij dus hebben gedaan. De kaartjes voor de boot moesten we ergens op de boulevard kopen dus richting de boot gelopen via de winkels. Het kon eigenlijk niet missen. We konden kiezen uit 3 verschillende routes en kozen de route waarbij je ook mocht zwemmen.
We hadden nog bijna drie kwartier de tijd voordat de boot ging dus op het gemakje erheen gelopen. De afvaart was om 12 uur. Iedereen kreeg per gezelschap een gekleurde kaart, wij hadden blauw. Ons gesetteld op het bovendek. Eerst even gevaren en daarna is hij midden tussen de rotsen gestopt en mocht iedereen het water in. De locatie was echt magisch, tussen de gigantisch hoge rotsen (op anderhalve kilometer uit de kust) en naast onderwater grotten. Blauw water en een hoop vissen. De heren hadden de duikbrillen mee maar ze hebben ter plekke niet veel vis gezien. Het water was verrassend warm maar dat komt denk ik omdat het een natuurlijke baai was.
Nadat we een 20 minuten hebben kunnen zwemmen, ging de boot weer verder. Toen kwamen de gekleurde kaarten aan de beurt. Eerst ging rood naar beneden en daarna blauw. Het was echt mega koud beneden, ze hadden de airco voluit staan geloof ik. Het water was helder en je kon de vissen goed zien. Giovanni heeft meerdere tandbaarzen gezien, wij maar 1 :(
Na anderhalf uur waren we weer terug in de haven. Eerst maar ens een hapje gegeten bij een restaurantje op de boulevard en daarna nog even een ijsje gescoord. Door de winkelstraat weer terug naar de auto gelopen....en warm dat het was....pffft.
Terug naar huis gegaan en bij aankomst op de camping eerst iets gedronken en daarna nog een duik genomen in het zwembad maar er stond vel wind bij ons dus het was best wel fris.
Begin van de avond hebben de heren yatzee gespeeld en daarna lekker simpel een broodje gehaald.
Morgen staat Lloret de Mar en Palamos op het programma.