Lloret de Mar en Palamós

30 juli 2016 - Pals, Spanje

Vanmorgen bijtijds na het ontbijt vertrokken naar Lloret de Mar. Giovanni wilde graag een tenue van Barcelona maar die zijn in de winkel onbetaalbaar (€ 139,- alleen voor het shirt). Nu kon ik mij herinneren in de tijd dat ik naar Lloret de Mar ben geweest, dat ze daar van die nep Barcelona shirt verkopen, dus vandaar Lloret de Mar vandaag.
Inderdaad aangekomen in Lloret en Giovanni had bij de eerste beste Pakistaan al een tenue gekocht voor totaal € 30,- (shirt en broekje) en was helemaal in zijn nopjes. Daarna de echte winkelstraat ingegaan, uiteraard mega toeristisch maar wel hele leuke winkeltjes die ik toch bij ons wel mis. Opeens wist ik waar ik was en vond de Hollandse snackbar.....daar zijn we aan voorbij gelopen (voor nu). Giovanni ook nog even 2 telefoonhoesjes (1 is er al kapot) en een koptelefoon gescoord voor weinig uiteraard. We hebben hem wel even in zijn oor gefluisterd dat het echt bokkie wokkie spullen zijn en rap kapot kunnen zijn maar dat maakte hem niet uit.
Daarna een drogist opgezocht want mijn hele onderlip is opgezet en het virus tiert weeldig er doorheen, het is echt geen gezicht maar goed. Met pads en zalf de drogist weer uitgelopen, hopelijk wil het hiermee een beetje beter gaan want eten is ook echt heel lastig. Ik vraag me af hoe de Zoeloe's dat toch doen met die grote lippen hahaha.
Toen teruggelopen naar de auto en weer de snackbar gepasseerd maar nu toch maar even gestopt, het was toch tijd om te gaan eten..... Heerlijk even een Hollandse frikandel met mayo.....
Daarna nog even een terrasje gepakt en toen naar de garage gelopen.
Op weg naar Palamós. Van horen en zeggen een hele leuke stad met een visafslag en een vismarkt. We hebben nog nooit zo'n saaie stinkstad gezien als deze, zelfs Parijs ruikt nog frisser. De afslag gevonden, was echt niks aan....zonder van het parkeergeld....snel de auto weer opgezocht en via de Lidl, die daar wel was, rap terug naar de tent gereden.
'S avonds noedels met kip en garnalen gemaakt en de heren yathzee gespeeld.
Morgen een "rustdag". We blijven in de buurt. We gaan naar een stadje verderop, Begur, een Middeleeuwse stad met een grote ruïne van een kasteel en de omliggende huizen die de Indianos (mensen die uit Cuba terug kwamen) hebben gebouwd. Lekker op het gemakje.