Figueres

28 juli 2016 - Pals, Spanje

Vanmorgen relax wakker geworden en ontbeten. Daarna naar Figueres vertrokken naar het Dalí museum.
Eerst ruim een half uur in de rij gestaan om binnen te komen maar het was het wel waard. Zelfs Giovanni en Robert vonden het wel leuk. Waarschijnlijk kwam dat ook omdat bijna alles wat je zag, niet was wat het leek. Ik probeerde een foto te maken van de muur tegenover ons in de grote hal en opeens verscheen er een portret op de foto die er in het echt niet was....heb even drie keer met mijn ogen geknipperd en de heren ook even laten kijken maar die kwamen tot dezelfde conclusie....echt heel raar. Het museum was best wel groot en toen we dachten erdoor heen te zijn, bleek er verderop in de straat nog een kleine mini collectie aan juwelen/sieraden te zijn van zijn hand. Dit zat ook bij de prijs van de entree inbegrepen en wilde we ook graag zien. Mooi hoor, sieraden vol met edelstenen in een surrealistisch iets gemaakt (zie foto).
Na het museum eerst maar even een terrasje op gezocht en iets gegeten. Giovanni had een stokbroodje tonijn en Robert en ik een tapas op stokbroodjes ingesmeerd met tomaat en olijfolie. Robert had gekozen voor tapas met een soort rauwe ham en ik een variatie van 3 verschillende soorten tapas (met rauwe ham, met een soort kaas en tortilla, was eigenlijk gewoon ei met aardappel is), zie foto.
Daarna nog door de stad gezworven. Figueres is een leuke stad, lekker toeristisch met dito winkeltjes ;)
Daarna naar huis gereden met een tussenstop bij een Carrefour die we onderweg tegen kwamen.
Vanavond bbq op het menu en redelijk op tijd naar bed want morgen willen we uiterlijk half 10 weg naar L'Estartit, een tocht maken met een glasboot waarbij je ook nog kan zwemmen vanaf de boot.