dagje de toerist uithangen

29 april 2015 - Perth, Australië

Vanmorgen op tijd opgestaan want Kylie kwam ons om kwart over 9 ophalen om ons af te zetten op het treinstation.
Vanaf het station zijn we gaan lopen naar de Perth Munt. Onderweg eerst koffie/thee gedronken in London Court. Dit is een heel smal straatje nog geheel in Tudor stijl, erg mooi om te zien. Bij de Perth Munt is het heel leuk om te zien hoe goud wordt gesmolten en er een goudstaaf van wordt gemaakt. Er was ook een kluis waar een goudstaaf lag van 12 kilo met een waarde van 600 ton dollar. Deze kluis was afgeschermd met een glas plaat waar een gat in zat. Hier kon je je hand doorheen doen en trachten de staaf op te tillen.... dat is echt niet zo simpel maar gaf een goed idee zo zwaar zo'n staaf werkelijk is. Ook stond ook een weegschaal, deze gaf je gewicht aan in goud en liet zien wat je op dit moment waard bent in goudgewicht.
Giovanni heeft een munt laten maken welke gegraveerd werd met een plaatje naar zijn keuze en de datum eronder. In de Munt mocht niet gefilmd worden dus we hebben goed op moeten letten.
Na de Munt zijn we lopend terug naar het centrum gegaan en even snel een hapje gegeten bij de McDonalds. Uiteraard zijn we heel veel souvenirshops gepasseerd...... Toen weer terug naar het station waar Trevor ons op zou halen rond kwart voor 5.

In de avond brood gegeten want zoveel honger hadden we niet meer na een late lunch bij de McDonalds.

In de avond hebben we echt niks meer gedaan en zijn tegen 10 uur weer naar bed gegaan.