Dag 5

24 juli 2017 - Funtana, Kroatië

Vanmorgen zijn Giovanni en ik brak opgestaan vanwege de muziek die tot in de late nacht uurtjes klonk.
Vandaag was eigenlijk een dag om niks te doen. Het begon zeer warm/benauwd en waren ons al aan het voorbereiden op de weersvoorspelling van heel slecht weer, zorgen dat de scheerlijnen goed vast zaten en alles wat niet buiten hoefde te zijn binnen leggen. Vanmiddag een stuk over de camping gelopen waar we normaal niet komen maar eigenlijk ook niks voor ons was, geen zwemwater in zee en alleen maar ligweide.
Halverwege de middag werd het dreigend. Vanaf ons plekje kan je tussendoor kijken naar zee en de lucht die eraan kwam was echt tegen zwart aan, foute boel dus.
Opeens kwam een windvlaag zo hard dat de meeste mensen zich rot schrokken. Overal ligt grind met zand dus dat waaide overal tussendoor. Mensen hingen echt aan de luifels van hun camper/caravan om maar te zorgen dat het hield. Een aantal campers hebben lichte schade opgelopen hierdoor. Iedereen hielp elkaar om alles maar goed binnen te krijgen voordat de bui los zou barsten.
Daarna kwam de regen en regen en regen en onweer, flinke klappen.
Wij zouden deze avond uiteten gaan op het park en zaten maar te wachten totdat het minder zou worden, dat duurde dus even.
Zodra de regen minder gestaag naar beneden kwam zijn we gelijk weggegaan. Het restaurant zat eigenlijk vol maar toevallig kwam er 1 tafel leeg....eten!
Alle drie hadden we een mixed grill en wat te drinken. Kost echt heel weinig hier dat uiteten en is haast niet de moeite waard om zelf te koken. De wijn was zelfs goedkoper dan de cola echt een raar verhaal.
Het afruimen duurde en duurde maar en hebben besloten een ijsje te halen op de promenade want dat zou sneller zijn.
Bij het afrekenen bleek de pin niet te werken ivm storing dus Robert naar de flappentapper gelopen bij de receptie om cash te halen. Eindelijk konden we gaan, op naar de promenade.
Ijszaak gevonden en wat een rij stond daar.....denk bijna q0 min in de rij gestaan maar het was wel de moeite waard en wederom het kost geen drol, eigenlijk heel fout voor mij maar goed.
Terug in de tent een lekker bakkie gedronken en yathzee gespeeld.
Vanavond op tijd naar bed met een deken want de temperatuur is behoorlijk gedekt sinds de regen.

1. Pa:
    25 juli 2017
    Dat zal wel raar zijn geweest het ineens opsteken van de wint.
    Kan je je tent kosten is gelijk je vakantie voorbij.
    Ja het is daar nog steeds goed koop , soms is het goedkoper om ergens te gaan eten dan zelf je kostje bij elkaar te zoeken.
    Leuke foto van Gino.