Canning Vale market

11 mei 2015 - Perth, Australië

Vandaag is het moederdag. Ik heb van Giovanni een knuffeldier gehad en een mooie boekenlegger. Tiny heb ik een stel oorbellen gegeven en een wombatknuffeltje, want ze spaart alles wat met wombats te maken heeft.
Hier wordt moederdag veel meer gevierd als in Nederland. Alle radio zenders en tv zenders besteden oa in de reclame hier aandacht aan. Ook in alle winkels zie uitgebreidt borden staan.
Deze ochtend zijn we naar de vlooienmarkt geweest in Canning Vale, deze wijk wordt ook wel market city genoemd. Het was niet echt een vlooienmarkt maar kleine bedrijfjes die je bijvoorbeeld ook op eem rommelmarkt ziet staan. Was niet druk, waarschijnlijk omdat het moederdag is, maar wel gezellig.
Met lunch waren we weer thuis maar omdat alle kinderen met hun kids zouden komen, hebben we de lunch overgeslagen.
Zo rond 2 uur kwam Kylie met haar kids en iets later Mark en Ilona met de kids. Er werd cricket gespeeld in de tuin. Er stond popcorn en chips op tafel en Ria had een appeltaart gemaakt en Kylie had speciaal brood gemaakt. Later kwamen er ook kippenpoten op tafel.
We hebben iedereen de laatste cadeautjes gegeven en Mark en Ilona waren heel blij verrast met het handgeschilderde Delfs blauwe bord met een foto van hun trouwdag.
Ze zijn allemaal niet lang gebleven en hebben de namiddag voor ons zelf gehad.
Laat gegeten, pie van de supermarkt, en dat ging er wel in op het tijdstip.
In de avond gekaart en een stuk film gekeken.
Morgen weer een nieuwe dag, de laatste maandag van de vakantie, het gaat nu echt opschieten.