Barcelona

1 augustus 2016 - Girona, Spanje

Vanmorgen een wekker gezet.....en dat op vakantie. De planning was om uiterlijk half 9 weg te gaan, dat werd dus iets van kwart over 9 maar goed, geen probleem.
Het was toch langer rijden als gedacht en hebben tot de garage er zo'n bijna 2 uur over gedaan. Gelijk naar de metro gelopen welke dichtbij was en 3x een dagkaart voor 1 zone gekocht á € 8,50 per stuk. Dat is een stuk goedkoper als de toeristenbus à een eurootje of 20 pp. Heel duidelijk systeem...net als in Londen een kleur en een nummer en dan even kijken naar welk eindstation je moet. Als stonden de Casa de Milà en Casa de Battlo op het programma. Beide door Gaudi gemaakt en echt heel apart om te zien. Hier vandaan door gelopen naar de La Sagrada Familia. Je zag haar al van verre staan, heel bijzonder gebouw en we waren zeer nieuwsgierig naar de binnenkant. Om deze te zien moeten we helaas een keertje een weekendje Barcelona boeken want tegen 13.00 uur toen wij er waren...waren alle kaarten om binnen te komen uitverkocht en stonden we daar voor Jan Lul. Dat was echt heel erg balen. Eerst maar even iets te eten opgezocht en toen maar door naar het Barcelona stadion, daar hadden we wel al kaarten voor want die waren niet op datum. Eerst met de metro en daarna nog een stukje lopen. Aan de buitenkant is het echt niet bijzonder maar als je binnenkomt......Eerst worden er 3 foto's gemaakt en daarna mag je doorlopen en kom je in een heel groot museum. Hier staat echt alles en hebben ook mega veel foto's gemaakt. Daarna ga je het stadion in. Eerst kom je binnen op de 2e ring en denk je nou zo groot is het nu ook weer niet.....later sta je langs het veld en kijk je omhoog en dan denk je alleen nog maar......wauw. Tussendoor kan je overal foto's laten maken van jou en iets of iemand. Robert en Giovanni zo'n samen met de Europa cup 1/CL cup( cup met de grote oren) op de foto geweest. Zelf mocht je deze niet fotograferen terwijl je erbij stond.
Na een aantal uur in het stadion geweest te zijn en echt alles te hebben gezien, ons naar de uitgang begeven....en daar kwam de aap uit een hele dure mouw...... de 3 foto's die in het begin waren gemaakt zaten in een heel mooi mapje.... totaal zijn er 8 foto's gemaakt en als we ze allemaal wilde hebben in dat mooie mapje moesten we wel even € 79,- betalen......je raad het al...dat hebben we uiteraard niet gedaan. We hebben alleen de foto gekocht van de mannen met de CL cup in hun handen want die was wel echt speciaal (á € 20,-).
Uiteraard ga je daarna door de shop naar buiten, deze was gewoon 3 etages hoog, echt bizar. Giovanni keek zijn ogen uit en is heel erg geschrokken van de prijzen die werden gehanteerd.
Toen we echte alles hadden gehad was het al na 16:00 uur......en wilde eigenlijk de Rambla nog over maar we liepen allemaal al op ons tandvlees.....we moeten toch terug voor een weekend en nemen die dan wel mee. We zijn direct naar de garage teruggelopen, die was zo'n 15 minuten verderop. We hadden via de camping een folder meegenomen waarop stond dat weer maar € 10,- hoefden te betalen voor een dag parkeren, het was maar goed dat we de folder hadden meegenomen want de prijs gold alleen als je de folder kon tonen.
Daarna naar de camping teruggereden, een rit van zo'n anderhalf uur.....
Doodmoe kwamen we aan....hebben dan ook echte de rest van de avond niks gedaan behalve afwassen en douchen.
Nu zitten alle excursies erop...morgenochtend nog naar Pals om souvenirs te kopen en voor de rest niks meer...... bijna weet naar huis....tijd vliegt.