Begur

31 juli 2016 - Pals, Spanje

Vanmorgen lekker een beetje uitgeslapen en op het gemakje gegeten. Vandaag een rustdag ingepland maar we gaan wel even weg. Net voor de middag even naarBegur gereden. Dit is een leuk plaatsje zo'n 5 kilometer verderop. Ons doel was een ruïne van een kasteel op de berg van Begur. Met de auto konden we halverwege de berg komen en de rest moesten we lopen, lekker steil omhoog. Het uitzicht was fenomenaal, weids uitzicht over het land, zee en de baaien, je zou hier maar een huis hebben....wij tekenen ervoor in elk geval.
Eenmaal boven was het echt alleen een ruïne en niks anders maar het uitzicht maakte het helemaal goed.
Daarna terug naar de tent voor een paar uurtjes zwembad hangen. Pas rond en uurtje of 4 de lunch genomen, echt Spaanse tijden.....want diner is ook mega laat (voor ons). Om 18:00 uur moest Feyenoord voor de Cruijff schaal voetballen en dat wedlrd uitgezonden bij de bar (50 meter verderop) dus de mannen hebben lekker voetbal gekeken. De laatste 35 minuten ben ik erbij gaan zitten. Lekker een sangria bestelt. Giovanni wilde even proeven en hij vond het ook erg lekker.
Tegen en uurtje of 8 zijn we naar Can Padres 1 gereden, of wel de Kippenschuur genaamd. Alles was vol en we kregen een nummertje (40), op dat moment was nummer 20 net geweest....zegt dus genoeg. We waren vervroegd aan de beurt omdat de ober 7 personen had opgeschreven i.p.v. 3. Het enige wat je in dit restaurant kan kopen is kip.... een kwart of een halve, met of zonder friet. De kip is echt heel lekker maar dat is het dan wel weer.
'S avonds even naar huis gebeld en de tijd uitgezeten, onder het genot van live muziek, bij de tent.
Morgen gaan we een lange dag tegemoet....we gaan naar Barcelona.