aankomst op bestemming Pals

23 juli 2016 - Pals, Spanje

Vanmorgen net na 09:00 uur vertrokken vanuit ons hotel in Avignon. Prima hotel, wel echt ieniemienie maar bed en douche waren prima, we hebben een goede nachtrust gehad. Het ontbijt was karig maar dat is niet vreemd in Frankrijk.
De reis naar Spanje verliep zonder problemen. Wel wat file gehad maar niet echt heel lang vertraging gehad. Het stuk richting de Pyreneeën en erdoor heen was echt prachtig. Om 3 uur aangekomen op de camping, ze hebben ons een plekje helemaal voorin gegeven. Op zich een prima plek, als we uit het ene raam kijken naar het centrum zien we het afhaalcentrum (patat, pizza, broodjes) en als we uit het andere raam kijken zien we de speelhal en jawel.....de ijssalon (echt heel fout). Het zwembad is op zo'n 100 meter, alles is eigenlijk onder handbereik.
Het waait hier als een gek en het opzetten van de tent was echt een uitdaging. Helaas wil het feit dat de grond hier echt van rots en stenen is en Robert heeft menig haring krom geslagen.
We hebben er 4 uur overgedaan om de tent bewoonbaar te maken. Om 20:30 uur zijn we eerst maar boodschappen gaan doen, gelukkig is de supermarkt (Lidl) hier tot 22:30 uur open. Bij terugkomst eerst maar even iets te eten gehaald want dat hadden we ook nog niet gedaan, er worden flinke camping prijzen gehanteerd hiervoor en zullen dus niet zoveel patat eten.
Om 22:00 uur begon hier de disco en de hele camping kwam tot leven terwijl wij zachtjes instorten.
Robert is om 22:15 uur verder gegaan met de haringen en wat scheerlijnen extra want die wind.....echt heel bizar. We hebben er een beetje spijt van dat we de stormband niet hebben meegenomen dus nu trachten we extra lijnen te zetten. Geen idee of deze wind gewoon is voor hier maar daar komen we morgen wel achter. Voor overdag is het wel lekker, dan is het niet zo heel erg bloedheet maar in de avond.......
Straks maar eens even douchen en dan zitten en niks doen, voor zover dat kan. Het zal nog wel even rumoerig zijn op de camping want de disco welke tot 00:00 uur duurt, is bij ons ook goed te horen.
Morgen de boel goed inruimen en foto's maken van de camping.
Welterusten.
Van reisblog naar fotoboek