de waterval

5 mei 2015 - Forrestfield, Australië

Vanmorgen de wekker gezet om 8 uur. Een beetje op tijd eruit is best lekker hier. In de ochtend is het toch nog best wel frisjes. Op het gemakje ontbeten. Tiny en Ria zouden om 11 naar de supermarkt gaan een hebben ons afgezet op de parkeerplaats van de waterval, de Lesmurdie Falls.
Giovanni, ik en Rikki de hond zijn naar de voet van de waterval gelopen en Giovanni is er nog een stuk op geklommen. Er stroomde niet heel veel water over de rand ondanks de regen van afgelopen dagen. Daarna zijn we een stuk terug gelopen en zijn via een zijwegetje omhoog gekomen de berg op om naar de bovenkant van de waterval te lopen. Potverdikke wat een klim was dat, je kon ook niet stil staan vanwege het groot aantal hele grote mieren die echt heel pijnlijk kunnen bijten. Eenmaal boven echt eerst even uithijgen en toen genoten van het bijzonder mooie uitzicht op de skyline van Perth. Verder gelopen naar de waterval en bovenop nog meer kunnen genieten, je ziet dan pas hoe hoog je zit en welke weg je hebt afgelegd. Uiteraard onderweg gefilmd en foto's gemaakt. Toen moesten we ook nog naar beneden, het ging wel makkelijker maar het werd ook warmer en schaduw heb je daar dus niet. Eerst de hond in het beekje gezet en laten drinken want die had zijn best ook gedaan en toen even in de schaduw gaan zitten. We waren met onze domme kop en waterfles vergeten dus onze dorst konden we niet lessen. Ria een berichtje gestuurd dat we al klaar waren en volgens haar aanwijzingen zouden beginnen met terug lopen. Onderweg werden we opgepikt door Ria en Tiny die van de winkel terug kwamen. Eenmaal terug serieus last van mijn benen van het wandelen en even heerlijk rustig gezeten.
Iedere middag gaat Ria de kids van Kylie ophalen en deze worden door Kylie later bij hun opgehaald. Ze zijn best wel druk maar hele leuke kids een het is leuk om altijd even met Kylie te praten.
Vanavond stond er macaroni op het menu met gehakt en uien. Daarna nog 1 potje gekaart en heeft Tiny getracht via skype naar Wim te bellen, dat ging dus niet zoals het moest en heeft toen maar ouderwets via de telefoon gebeld. Ik kan dat niet uitstaan en heb skype op mijn telefoon gezet en hebben later via de telefoon met skype kunnen bellen. Toch wel weer leuk om Wim gewoon even te kunnen zienmaar dat zal andersom niet anders geweest zijn.
De avonden worden hier wat langer en liggen meestal niet meer voor 10 uur op bed.
We zouden morgen met zijn 3en naar Perth gaan maar dat is een dagje opgeschoven omdat Caleb en Logan morgenmiddag na school ook komen anders zijn we ze een week lang niet.
Tot morgen.